بسم الله الرحمن الرحیم

http://up.iranblog.com/images/1dyxsicoarzolk8yzu.jpg

شبهه افکنی درباره این ایه های قران از سوره مومنون .

اول از همه میگم اقایی که بلد نیستی سوره مومنون 118 ایه داره نه 18 تا ایه چرا درباره اش حرف میزنی ؟ ( گوش کنید )

http://mohammmadd.persiangig.com/18%20Aye%20%21.mp3          

------------------------------------------------------

دوم این که از ایه 11 شروع میکنه به ترجمه کردن . شاید دلیل خاصی داشته . شما خودتون اول تا 11 رو بخونید . نشانه کسانی است که بهشتی میشوند . بگذریم .

(وارثانی) كه بهشت برین را ارث می‏برند، و جاودانه در آن خواهند ماند! ( 11 )

درباره این ایه حرفی نداشت بزنه  .

 

-------------------------------------------------------------

 

و ما انسان را از عصاره‏ای از گل آفریدیم; ( 12 )

 به این جا که میرسه میگه شیره گل و مسخره میکنه . خودتان هر دو سخن را گوش کنید و تصمیم بگیرید .

 http://mohammmadd.persiangig.com/Aye-12-Momenon-Fazeli.mp3

http://mohammmadd.persiangig.com/Aye-12-Momenon-Daneshmand.mp3

-----------------------------------------------------

از این جا به بعد درباره چگونگی تکامل نوزاد در رحم مادر است .

 

ثُمَّ جَعَلْناهُ نُطْفَةً فی قَرارٍ مَكینٍ ( 13 )

سپس او را نطفه‏ای در قرارگاه مطمئن ( رحم) قرار دادیم; ( 13 )

تعبیر از رحم به قرار مكین ( قرارگاه امن و امان ) اشاره به موقعیت خاص رحم در بدن انسان است ، در واقع در محفوظ ترین نقطه بدن كه از هر طرف كاملا تحت حفاظت است قرار گرفته ، ستون فقرات و دنده ها از یك سو ، استخوان نیرومند لگن خاصره از سوی دیگر ، پوششهای متعدد شكم از سوی سوم حفاظتی كه از ناحیه دستها به عمل می آید از سوی چهارم ، همگی شواهد این قرارگاه امن و امان است .

 میگه میان ترجمه رو عوض میکنند در این ایه . ولی میبینید که این ایه همان ترجمه ای است که خودش میگوید .

حالا گوش کنید این انسان پست چه چیزی درباره این ایه میگوید و از روی نفهمی چه حرف هایی میزند .

 http://mohammmadd.persiangig.com/Aye-13-Momenon-Fazeli.mp3

حالا گوش کنید استاد دانشمند چه میگوید و عظمت خدا را متوجه شوید .

http://mohammmadd.persiangig.com/Aye-13-Momenon-Daneshmand.mp3

 

---------------------------------------------------------------------

 

ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظامًا فَكَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبارَكَ اللّهُ أَحْسَنُ الْخالِقینَ ( 14 )

سپس نطفه را بصورت علقه ( خون بسته)، و علقه را بصورت مضغه ( چیزی شبیه گوشت جویده شده)، و مضغه را بصورت استخوانهایی درآوردیم; و بر استخوانها گوشت پوشاندیم; سپس آن را آفرینش تازه‏ای دادیم; پس بزرگ است خدایی كه بهترین آفرینندگان است! ( 14 )

اگر می توانستیم از مراحل رشد و نمو جنین بطور كامل فیلم برداری كنیم و آنها را از مقابل چشم بگذرانیم آنگاه می فهمیدیم چه شگفتیها در این كار نهفته است . هر چند پیشرفت فوق العاده جنین شناسی در عصر ما و تحقیقات روز افزون دانشمندان و تجربیات و آزمایشهایشان روی این امر ، بسیاری از مسائل را روشن ساخته و هنگامی كه انسان در برابر نتیجه این تحقیقات قرار می گیرد بی اختیار جمله فتبارك الله احسن الخالقین را زمزمه می كند .

جنین بعد از آنكه مرحله علقه و مضغه را پشت سر گذاشت تمام سلولهایش تبدیل به سلولهای استخوانی می شود و بعد از آن تدریجا عضلات و گوشت روی آن را می پوشاند ، بنا بر این جمله كسونا العظام لحما یك معجزه علمی است كه پرده از روی این مساله كه در آن روز برای هیچكس روشن نبود بر می دارد ، زیرا قرآن نمی گوید : ما مضغه را تبدیل به استخوان و گوشت كردیم بلكه می گوید : ما مضغه را تبدیل به استخوان كردیم و بر استخوانها لباس گوشت پوشاندیم اشاره به اینكه مضغه نخست تبدیل به استخوان می شود و بعد از آن گوشت روی آن را می پوشاند .

این چهار مرحله متفاوت كه به اضافه مرحله نطفه بودن ، مراحل پنجگانه ای را تشكیل می دهد هر كدام برای خود عالم عجیبی دارد مملو از شگفتیها كه در علم جنین شناسی امروز دقیقا مورد بررسی قرار گرفته و پیرامون آن كتابها نوشته اند ، ولی روزی كه قرآن از این مراحل مختلف خلقت جنینی انسان و شگفتیهای آن سخن می گفت ، اثری از این علم و دانش نبود .

آفرین بر آن علم و حكمتی كه اینهمه استعداد و لیاقت و شایستگی را در چنین موجود ناچیزی ایجاد می كند ، آفرین بر او و بر خلقت بی نظیرش . .

سوم  این که اعتراف میکنه که من بی سوادم و نمیدونم علقه چیه . نمیدونی چرا نظر میدی ؟

http://mohammmadd.persiangig.com/Eterafe%20Bi%20Savadi.mp3

ترجمه این ایه رو نگاه کنید و حرف زدن این احمق رو هم نگاه کنید !

http://mohammmadd.persiangig.com/Aye-14-Momenon-Fazeli.mp3

گوش کنید استاد دانشمند چه میگوید درباره این ایه .

http://mohammmadd.persiangig.com/Daneshmand%201.mp3

-----------------------------------------------------------------------------

و از آسمان، آبی به اندازه معین نازل كردیم; و آن را در زمین (در جایگاه مخصوصی) ساكن نمودیم; و ما بر از بین بردن آن كاملا قادریم! ( 18 )

 

فاضلی لعنت الله علیه میگوید : اگر خدا به اندازه باران میفرستد ؛ سیل ها  برای چه می اید ؟

به نظر شما اگر از یک بچه ای که تازه حرف زدن یاد گرفته بپرسیم جواب این سوال را نمیداند ؟

خداوند برای انسان ها نعمت میفرستد تا از ان استفاده کند . ما سد بسازیم و نعمت را ذخیره کنیم و استفاده کنیم .

حالا ما زیر ساخت های معیوب درست کردیم و منجر به سیل شد . شما در حیاط خانه هم شیر اب را باز بگذارید اب جمع میشود و یک سیل ساختگی به وجود می اید .

من خودم قدیم که بچه بودم در تهران کوچه ای داشتیم که در ان کوچه چاه هایی در گوشه های خیابان بود . بعضی اوقات که باران میامد اب ان چاه ها بالا میامد و باعث روانه شدن اب به داخل کوچه میشد . چند بار هم در انجا سیل امد . ولی به تازگی که رفتم دیدم که روی ان چاه ها را پوشانده اند . ایا شما توقع دارید خدا به باران بگوید یک جوری بیا که در این منطقه سیل نیاد ؛ ولی نیاز منطقه بغلی هم بر طرف بشه ؟ ما باید زیر بنا را درست کنیم .

در بعضی از کشور ها هم که به علت بالا امدن اب رودخانه ها سیل جاری میشود .

به طور کلی منظور ایه این چیزی نیست که فاضلی لعنت الله علیه فکر میکرد . بلکه منظور این است که :

ما از آسمان آبی فرو فرستادیم به اندازه معین ( و انزلنا من السماء ماء بقدر ) .

نه آنقدر زیاد كه زمینها را در خود غرق كند ، و نه آنقدر كم كه تشنه كامان در جهان گیاهان و حیوانات سیراب نگردند .

آری از آسمان كه بگذریم و به زمین بپردازیم یكی از مهمترین مواهب الهی آبی است كه مایه حیات همه موجودات زنده است .

سپس به مساله مهمتری در همین رابطه كه مساله ذخیره آبها در منابع زیر زمینی است پرداخته می گوید ما این آب را در زمین در مخازن مخصوص ساكن كردیم ، در حالی كه اگر می خواستیم آن را از بین ببریم كاملا قدرت داشتیم ( فاسكناه فی الارض و انا علی ذهاب به لقادرون ) .

عظمت خداوند و لطفش به بشر را ببینید  :

می دانیم قشر روئین زمین از دو طبقه كاملا مختلف تشكیل یافته : طبقه نفوذ پذیر و طبقه نفوذ ناپذیر ،

 اگر تمام قشر زمین نفوذ پذیر بود آبهای باران فورا در اعماق زمین فرو می رفتند و بعد از یك باران ممتد و طولانی همه جا خشك می شد و قطره ای آب پیدا نبود !

 و اگر تمام قشر زمینی طبقه نفوذ ناپذیر همچون گل رس بود تمام آبهای باران در سطح زمین می ماندند آلوده و متعفن می شدند و عرصه زمین را بر انسان تنگ می كردند ، و این آبی كه مایه حیات است مایه مرگ انسان می شد .

ولی خداوند بزرگ و منان قشر بالا را نفوذ پذیر و قشر زیرین را نفوذ ناپذیر قرار داده تا آبها در زمین فرو روند و در منطقه نفوذ ناپذیر مهار شوند و ذخیره گردند ، و بعدا از طریق چشمه ها ، چاهها و قناتها مورد استفاده واقع شوند ، بی آنكه بگندند و تولید مزاحمت كنند یا آلودگی پیدا كنند .

این آب گوارائی را كه ما امروز از چاه عمیق بیرون می كشیم و با نوشیدن آن جان تازه پیدا می كنیم ممكن است از قطرات بارانی باشد كه هزاران سال قبل از ابرها نازل شده و در اعماق زمین برای امروز ذخیره گشته است ، بی آنكه فاسد شود .

به هر حال كسی كه انسان را برای زندگی آفرید و مهمترین مایه حیات او را آب قرار داد منابع بسیار مهمی برای ذخیره این ماده حیاتی قبل از او آفریده و آبها را در آن ذخیره كرده است ! البته قسمتی از ذخیره های این ماده حیاتی بر فراز كوهها است ( به صورت برفها و یخها ) كه گاهی همه ساله آب شده جریان می یابد و گاه صدها و یا هزاران سال بر قله كوهی می مانند تا روزی كه فرمان نزول به آنها داده شود و بر اثر تغییر حرارت جوی به سوی دشت و هامون سرازیر گردد و زمینهای تشنه را سیراب كند .

----------------------------------------------------------

سپس بوسیله آن باغهایی از درختان نخل و انگور برای شما ایجاد كردیم; باغهایی كه در آن میوه‏های بسیار است; و از آن میخورید! ( 19 )  

در اینجا سؤالی پیش می آید كه چرا در میان انواع میوه ها بالخصوص روی این سه میوه تكیه شده است : خرما ، انگور و زیتون ؟ در پاسخ باید به این نكته توجه داشت كه از نظر تحقیقات علمی غذاشناسان كمتر میوه ای وجود دارد كه برای بدن انسان به اندازه این سه میوه مفید و مؤثر باشد .

روغن زیتون برای تولید سوختوساز بدن ارزش فراوانی دارد ، كالری حرارتی آن بسیار زیاد ، دوست صمیمی كبد انسان ، بر طرف كننده عوارض كلیه ها و سنگهای صفراوی و قلنجهای كلیوی ، تقویت كننده اعصاب و بالاخره اكسیر سلامتی است .

در مورد خرما آنقدر توصیف شده كه در این مختصر نمی گنجد : قند فراوان خرما از سالمترین قندها است و از نظر بسیاری از غذاشناسان خرما یكی از عوامل جلوگیری از سرطان است ، دانشمندان در خرما سیزده ماده حیاتی ، و پنج نوع ویتامین كشف كرده اند كه آنرا به صورت یك منبع فوق العاده ارزشمند غذائی در می آورد .

اما انگور به عقیده بعضی از دانشمندان ، یك داروخانه طبیعی است ، از نظر خواص همچون شیر مادر است و دو برابر گوشت در بدن ایجاد حرارت می كند ، خون را تصفیه می كند ، سموم بدن را دفع می نماید ، انواع ویتامین موجود در آن به انسان نیرو و توان می بخشد .

           

چهارم  قران مقامش بالا تر از این است که تمام میوه ها را تک تک نام ببرد . منتخبی از میوه ها در قران امده که هر کدام برای بدن بسیار مفید است . مثل انار و زیتون و انگور و خرما و ... .

این اقا توقع داشتع خدا در این ایه بگه از درختان موز و خیار و انار و سیب و ... همه رو نام ببره . البته اگه خدا در این ایه تمام میوه ها را هم نام میبرد این اقا یک جور دیگه ایراد میگرفت . مثل این که خدا خواسته نعوذ به الله منت بگذاره . ادم مریض مریضه کاریش  نمیشه کرد .

مثلا خدا میگوید نماز بخوانید . ولی در قران به طور کلی بیان شده . نه این که نماز صبح چند رکعت و ... .

-----------------------------------------------------------------------------

و (نیز) درختی را كه از طور سینا می‏روید ( درخت زیتون)، و از آن روغن و «نان خورش‏» برای خورندگان فراهم می‏گردد (آفریدیم)! ( 20 )  

 

در این ایه میگه اصلا در  کوه سینا اصلا درخت زیتون نداره و با تمام بی شرمی به خدا توهین میکند . خدا عذابش رو لحظه به لحظه افزایش بده .

پنجم  اقای بی سواد شما مگه به منطقه عربستان اشنا هستی که درباره طور سینا نظر میدی ؟ اولا این همه مناطق هم اسم در دنیا وجود دارد . مثلا شما میگی خیابان ازادی . فقط یک خیابون ازادی وجود داره ؟ این بی سواد یک جای دیگه رو به جای این منطقه اشتباه گرفته . یا مثل اون 18 ایه اون کسی که بهش داده بگه مثل خودش بی سواد بوده . باید بگوییم که رضا فاضلی این حرف را بدون هیچ اطلاعات جغرافیایی بیان کرده . زیرا منطقه طور در صحرای سینا در جنوب این صحرای بزرگ قرار دارد که اعراب وقتی به این منطقه آمدند به درختان پربار زیتون برخورد کردند دیدن نقشه به شما کمک می کند . البته ممکن است که طور سینا جنبه توصیفی داشته باشد زیرا طور به معنای کوه و سینا به معنای پربرکت زیبا و مشجر میدهد که نیاز به دانستن قوانین عربی دارد که رضا فاضلی نمیداند .

------------------------------------------------------------------

وَ إِنَّ لَكُمْ فِی اْلأَنْعامِ لَعِبْرَةً نُسْقیكُمْ مِمّا فی بُطُونِها وَ لَكُمْ فیها مَنافِعُ كَثیرَةٌ وَ مِنْها تَأْكُلُونَ ( 21 )

 

و برای شما در چهارپایان عبرتی است; از آنچه در درون آنهاست ( از شیر) شما را سیراب می‏كنیم; و برای شما در آنها منافع بسیاری است; و از گوشت آنها می‏خورید; ( 21 )

 

ششم : اشتباه بزرگ دیگر رضا فاضلی از آیه 21مؤمنون .

اشکالی که هست رضا فاضلی از دستور زبان عربی هیچ نمیداند . زیرا مثل تمام زبانها بسیار پیش می آید که یک کلمه به چند طریق معنا میشود . در این آیه کلمه بطون به معنای خاص شکم نیست چرا که همانطور که بسیاری از ما فارسی زبانان میدانیم واژه بطن به درون چیزی اطلاق میشود.خیلی ساده بود .این نشاندهنده حماقت بیش از اندازه رضا فاضلی است .



منبع:
http://arashbikhoda.mihanblog.com